ביצירת עבודותיה, הדר סייפן מתפקדת כחיילת: היא מתצפתת על כלי טיס, פותחת צירים, מפטרלת סביב יישובים מפונים ויורה במצלמתה. הפלישה לישראל באוקטובר 2023 חידדה את תפקידם של אזרחים בהגנה על ביתם - אזרחים שחשו מופקרים על-ידי המדינה, ובחרו למלא בעצמם את הוואקום שהותירו המוסדות הרשמיים.
עבודת הווידיאו המרכזית בתערוכה, כוננות, מורכבת מתצלומים שצולמו בין ינואר 2021 למאי 2023, סביב ביתה של סייפן על קו העימות בצפון. היא נמצאת במצב דריכות תמידי כתצפיתנית, אורבת לכלי טיס שחגים בשמי הגליל, עוקבת אחריהם ומנסה לתפוס במצלמתה את העצמים הטסים במהירות מול ביתה. שטח האימונים של צה"ל גובל בקו היישוב האזרחי, והנוכחות הצבאית מגיעה עד סף הבית הפרטי, פורעת את השקט ומזכירה את הרעה האורבת בצפון. השמים הבהירים מתמלאים בכלי טיס בקצב הולך וגובר, רעש מנועים מפלח את הדממה, וענני אבק מתאבכים מעל הנוף הרוגע של צפון הארץ. הגליל המערבי מצטייר בעבודתה של סייפן כמקום נטוש מאדם, שפעילות צבאית ערה רוחשת בו לרקע נופים מרהיבים.
המוכנות הצבאית הנוכחת כל כך בעבודתה של סייפן הכזיבה בשבעה באוקטובר, אז פונו כל היישובים המופיעים בה. לביצוע העבודות המוצגות בגלריה הסמוכה, שנוצרו כולן אחרי אוקטובר 2023, פִטרלה סייפן סביב יישובי הצפון (המפונים והלא-מפונים) שנותרו לספוג את האש בקו העימות, כשהיא מוּנעת מאהבה ומדאגה. בגליל ובגבול הצפון המוצגים בעבודותיה נמזגים פחד ויופי, חרדה בלתי פוסקת ממלחמה קרובה והיאחזות בחיים.
הדר סייפן, נ' 1985, קיבוץ דפנה; חיה בקו העימות העבודות באדיבות האמנית
אוצר: קובי בן-מאיר